Jak reagować na przemoc w klasie?
Sytuacje przemocowe między uczniami należą do najtrudniejszych, z jakim mierzą się w szkole nauczyciele i nauczycielki. Jak wtedy reagować? Każda taka sytuacja jest inna, nie ma więc jednego uniwersalnego narzędzia. Przyda się natomiast zestaw różnorodnych sposobów reagowania.
Zapraszamy na webinarium, podczas którego porozmawiamy m.in. o tym:
jakie są przyczyny przemocy?
jak odróżnić przemoc od konfliktu?
jakie są rodzaje przemocy i jak ją rozpoznać?
jak reagować na sytuacje przemocowe w klasie (np. wysłuchanie uczniów, diagnoza sytuacji, rozmowy z rodzicami)
kiedy warto i należy zwrócić się po pomoc do rodziców, psychologa lub pedagoga, dyrekcji, interwenta lub mediatora czy policji?
jak stworzyć zespół interwencyjny i jak może przebiegać jego działanie?
Swoją wiedzą podzielą się:
Lucyna Bednarska – nauczycielka języka niemieckiego i informatyki oraz opiekunka samorządu uczniowskiego ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Sztumie.
Hubert Czemierowski – psycholog i trener realizujący m.in. programy dotyczące przeciwdziałania agresji i przemocy; pracuje w liceum i jest rzecznikiem praw uczniów.
Jakub Mączyński – nauczyciel języka angielskiego z I Liceum Ogólnokształcącego w Kędzierzynie-Koźlu; rzecznik praw ucznia, interwent w programie RESQL.
----
Partnerem webinarium jest Care.org.
Inicjatywa finansowana przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy Norweskich i EOG w ramach Funduszu Współpracy Dwustronnej.
Aby zapisać sie do aktywności musisz mieć konto w naszym systemie.
Jeżeli masz już konto w systemie:
Jeżeli nie masz masz jeszcze konta w systemie: