Za dużo, za głośno, za szybko. Czas na neuroróżnorodną szkołę
Zbyt głośno, zbyt dużo bodźców, zbyt szybko – to codzienność, która może skutecznie zaburzyć proces przyswajania wiedzy – szczególnie uczniom neuroróżnorodnym. Czas na zmianę perspektywy! Jak więc stworzyć szkołę, która nie będzie drażnić, a pomoże wszystkim uczniom lepiej funkcjonować w tym wymagającym środowisku?
W programie:
- Jak zorganizować zajęcia, by wspierały uczniów neuroróżnorodnych, ale były też komfortowe dla pozostałych?
- Dzwonki, cisza, strefy głośne i ciche – jak to wszystko wpływa na uczniów i nauczycieli?
- Jak zorganizować zajęcia, by wspierały uczniów neuroróżnorodnych, ale były też komfortowe dla pozostałych?
- Jakie działania wspierają nauczycieli, którzy czują się przebodźcowani i wypaleni?
W rozmowie wezmą udział:
Joanna Szeluga – psycholożka, nauczycielka, autorka licznych projektów edukacyjnych. Od lat pracuje z młodzieżą i nauczycielami, prowadzi warsztaty o neuroróżnorodności i wspiera edukację inkluzyjną w szkołach.
Aneta Derda – koordynatorka programów edukacyjnych Centrum Edukacji Obywatelskiej, była nauczycielka, obecna trenerka i autorka materiałów dla szkół i bibliotek.
Webinarium sfinansowane przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności w ramach programu Młodzi w Akcji.
Aby zapisać sie do aktywności musisz mieć konto w naszym systemie.
Jeżeli masz już konto w systemie:
Jeżeli nie masz masz jeszcze konta w systemie: