Wyzwania w edukacji o Holokauście i jak na nie odpowiadać
Współczesne wydarzenia w Polsce i na świecie sprawiają, że edukacja o Holokauście niespodziewanie znów stała się tematem kontrowersyjnym i budzącym emocje. Podczas webinaru zdiagnozujemy, jakie najważniejsze wyzwania przed nią stoją i zastanowimy się, jak na nie odpowiadać.
Spotkanie w całości poświęcimy najważniejszym i najtrudniejszym wyzwaniom, jakie stoją dziś przed osobami, które prowadzą edukacją o Holokauście. Przyjrzymy się, jak ten temat był podejmowany do tej pory i z jakimi konsekwencjami. Zastanowimy się, w jaki sposób rozmawiać o przeszłości, aby wciąż stanowiła ona lekcję na dziś. Sprawdzimy, na ile społeczne i polityczne zaangażowanie młodzieży może być barierą, a na ile wsparciem w rozmowie na trudne tematy. Porozmawiamy o tym, jak poruszać tematy, które młodzież może odbierać jako kontrowersyjne, a także o granicach debaty podczas lekcji i sposobach przeciwstawiania się antysemityzmowi.
Punktem odniesienia będzie wystawa „Byli sąsiadami”, prezentująca różnorodne wybory jednostek w czasie Zagłady, oraz przygotowane na jej podstawie materiały dydaktyczne: scenariusze lekcji historii, języka polskiego, godziny wychowawczej i edukacji obywatelskiej.
Uczestnicy:
Marta Eichelberger-Jankowska – ekspertka edukacji o Holokauście, związana z Fundacją Centrum Taubego. Ukończyła edukację opartą na doświadczeniu i żydowską kulturę artystyczną na Uniwersytecie George’a Washingtona. Współpracowała z Amerykańskim Muzeum Pamięci Holokaustu.
Marek Kołcon – nauczyciel historii i edukacji obywatelskiej w liceach w Zamościu. Od lat angażuje się w przywracanie pamięci o Żydach w tym mieście. Tegoroczny nominowany do Nagrody Polin.
Aby zapisać sie do aktywności musisz mieć konto w naszym systemie.
Jeżeli masz już konto w systemie:
Jeżeli nie masz masz jeszcze konta w systemie: