Odporna szkoła: Młodzi w procesie twórczym. Jak wspierać kreatywność i poczucie wpływu?
Podczas spotkania porozmawiamy między innymi o tym, jak otwierać przestrzeń na działania artystyczne i inicjatywy młodych, które rozwijają sprawczość, współpracę i odwagę tworzenia.
Prelegenci:
Jolanta Tinel-Bańczyk – Absolwentka filologii polskiej. Od 24 lat uczy w szkołach średnich, pierwsze w technikum, a od 15 lat w XIV LO. Prowadziła zajęcia dziennikarskie była współzałożycielką szkolnej gazetki Świat Suchara, Filmowej Kroniki Suchara. Prowadziła także kółko filmowe, uczniowie i uczennice pisali scenariusze, pracowali nad etiudami filmowymi. Obecnie prowadzi teatr szkolny i opiekuje się uczestnikami olimpiady Zwolnieni z teorii. Lubi pracować metodą projektu, szuka inspiracji , dlatego bierze udział w różnych formach doskonalenia. Zależy jej, żeby uczniowie i uczennice mieli wpływ na proces edukacyjny, byli zaangażowani i zamiast rywalizacji wybierali współpracę. Jej pasją są książki, filmy i teatr. Obecnie w kręgu zainteresowań zawodowych jest pedagogika teatru.
Jan Bliźniak – Absolwent politologii na Uniwersytecie Warszawskim oraz podyplomowych studiów zarządzania kulturą na Uniwersytecie Jagiellońskim. Posiada uprawnienia pedagogiczne. W Fundacji CEO od 2020 roku. Wcześniej pracował w Dziale Edukacji Muzeum Warszawy. Kieruje zespołem realizującym działania edukacji kulturowej, w szczególności program „Szkoła twórczych praktyk””. Specjalizuje się w edukacji historycznej. Promuje takie nauczanie historii, aby pomagała w rozumieniu współczesnych zjawisk. Wspiera realizację młodzieżowych projektów lokalnych metodami partycypacyjnymi. Prowadzi blog filmowy „Całe życie w kinie” i pisze książki dla czytelników w różnym wieku.
Aby zapisać sie do aktywności musisz mieć konto w naszym systemie.
Jeżeli masz już konto w systemie:
Jeżeli nie masz masz jeszcze konta w systemie: